100km rennen met 15,5km/uur?

Dit jaar was de run in WInschoten ook het WK 100km. Dus uit de hele wereld komen lopers die de strijd aanbinden over 100km. Een prachtig schouwspel en mede daarom was ik met LGB aanwezig op de 10x10km estafette. Het was bloedheet en moeilijk lopen deze dag bleek al snel na de eerste etappes. Ikzelf ging als 3e loper van start en naast me kwam de koploper in de solowedstrijd ook net door. Ik ging er stevig vandoor, hoewel …, de italiaan die al 30km in de benen had bleek ongeveer mijn tempo te lopen. Onvoorstelbaar. Ik probeer 10km volle bak te lopen, hij is bezig met 100km in hetzelfde tempo. Misschien wel daardoor geprikkeld loop ik mezelf aardig over de kop. Na 3km zak ik flink in en met veel moeite loop ik 37.17 op mijn 10km. Een halve minuut na mijn finish tuft de italiaan weer langs. Onvoorstelbaar. Een paar uur later mag ik nog een etappe. Dit keer start ik veel voorzichtiger en loop dan 37.47 De meeste andere hebben veel verval, nogmaals het bewijs dat ik mijn eerste run een beetje stom heb gelopen. En die italiaan tufte gewoon lekker door. De 100km liep hij in 6u28min. Van de 250 estafette ploegen waren er slechts 4 sneller dan deze sololoper. Onvoorstelbaar …

Geef een reactie

